16
  • Published:
  • September 5, 2016

Category:
Let The Music Flow

QotMBadge

The question of the month is back and I guess the ninja wannabe submitted this one in. A good one indeed. What is the question? Here you go:

“What kind of music best speaks to you?”

Really depends on what kind of mood I am in. The lyrics are what really strike me a lot though. That and the beat to the songs. So if it is all F this and F that, all I can say is F that. Those types and the super head bashing stuff. When you can’t hear the words and it is all just screaming like something out of some weird Saw and Porno collaboration, no thank you.

But yeah, I like crazy and fun as well. Probably why I enjoyed Galavant Season 1 and 2. Most of the stuff I have in the car would be considered oldies I guess. Basically anything before the 2000’s. Nothing much in this last decade speaks to me. There are always a few here and there but most of it tries to hard, if that makes sense. Or is again, just some remake of a song or something that can’t hold up. Or you know, lip syncing pop stars with clothing malfunctions. No thanks.

Some songs also work better in movies I find than as actual songs. They are catchy in the movie but just listening to them without, they end up a bit meh. Probably because movies use the parts they need and throw away the rest.

So yep, I am all over the map when it come to music, besides those two ones mentioned. Where do your music tastes lie?

Enjoy life, forget the strife.

16 Comments

Alex J. Cavanaugh

2016-09-05 01:53:32 Reply

I’m not listening to something that is all cuss words.
Funny, as I’m the opposite. It’s all about what is new for me. I like music that evolves and changes.

    Pat Hatt

    2016-09-05 12:48:42 Reply

    Yeah, cuss words just meh. Not sure some of the changes are all that great haha but never know.

Debbie D.

2016-09-05 05:27:22 Reply

Yeah,” lip-syncing pop stars with clothing malfunctions” don’t do much for me, either. It is hard to find good music in the new millennium, but if you dig deep, you’ll be rewarded. Mostly, my head is stuck in the ’60s and ’70s, but every once in awhile, a more recent gem will pop up.

    Pat Hatt

    2016-09-05 12:49:45 Reply

    Every now and then a good one does come along, just few and far between indeed.

Chrys Fey

2016-09-05 14:35:49 Reply

I agree. Music from the ’90s and early 2000s are the best.

    Pat Hatt

    2016-09-05 15:26:04 Reply

    Each have their decade that speaks to them it seems

Arlee Bird

2016-09-05 15:52:23 Reply

Sounds like we’re of a similar mind about the music. If the lyrical content is particularly raunchy or offensive to me in some way then that is music I avoid. I don’t keep up with music like I used to unless I’m doing a Battle of the Bands post and then I typically reach back into the past for music that “speaks to me”.

Arlee Bird
Tossing It Out

    Pat Hatt

    2016-09-05 19:20:53 Reply

    Yeah, much today I skip. The raunchy stuff if it down right vulgar I avoid it, some of it if done in fun can be interesting.

Toi Thomas

2016-09-05 16:50:20 Reply

My grandmother once told me that she didn’t like a song I was listening to because it was raunchy vulgar rap all about hate and exploitation of women. Since this was a few years back, I pulled out the CD jewel case and showed her what we were listening too. It was Christian rap…
Now, I’m no angel and I have listened to some of the more aggressive and mature rap and metal, but it’s not all bad; though some of it is outright ‘trash’. However, I feel like a lot of rap and metal gets labeled ‘bad’ for no good reason. If you don’t like it, you just don’t like it; but don’t make it into something it’s not (which I don’t think you have).
In any case, I’ll step down from my soap box now… Oldies are always better anyway.

    Pat Hatt

    2016-09-05 19:22:04 Reply

    lol soap box away. Yeah, sometimes people look for what isn’t there and just categorize it as all one thing. Metal I just have no like for, no matter what it is.

John Holton

2016-09-05 19:43:20 Reply

I’m with you: I stopped listening to “popular” music in the mid-Nineties, and most of the music I listened to then was by artists that started in the Sixties and Seventies.

    Pat Hatt

    2016-09-05 21:08:03 Reply

    Most of the “popular” stuff is pretty meh at best these days indeed

Michele Truhlik

2016-09-05 20:14:53 Reply

Hi Pat.
I agree with you on the vulgarity thing. And I hate rap. It just doesn’t do anything for me. I’m a classic rock ‘n roller all the way, although I do find some new stuff that speaks to me.

I just joined the bloghop today and am looking forward to getting to know all of you.

Love your closing line: “Enjoy life, forget the strife.” Perfect!

Michele at Angels Bark

    Pat Hatt

    2016-09-06 15:51:03 Reply

    Yeah, there are some new ones here and there. Most rap is meh to me at best and blah at worst lol

Snowcatcher

2016-09-06 14:13:04 Reply

I’m with you on most current music; I’m a huge fan of the good rock from the late 70s and the 80s. But, I’ve also become addicted to newer instrumental… Lindsey Stirling, David Garrett, Bond… Guess I have a thing for violins!

    Pat Hatt

    2016-09-06 15:50:16 Reply

    Never have listened to violins much at my sea.

Leave a Comment

Name (required)
E-mail (required)
Website
Message